Koodausta alakouluun
Vuosiluokat 1.-2.
Vuosiluokat 3.-6.
Robotiikkaa alakouluun
Vuosiluokat 1.-2.
Vuosiluokat 3.-6.
Vuosiluokat 1.-2.
Vuosiluokat 3.-6.
Vuosiluokat 1.-2.
Vuosiluokat 3.-6.
Koodauspaja (Test-Mariel Oy) järjestää alakoulun opettajille ja oppilaille koulutuksia/kerhotoimintaa koodauksesta ja robotiikan alkeista. Koulutuksista räätälöidään kohderyhmän tarpeen mukaisia oppimiskokonaisuuksia. Esimerkiksi oppimisteemana voidaan toteuttaa yksittäinen ”Koodaus-koulutus” tai ”Robotiikka-koulutus” tai näiden yhdistelmiä. Tarvittaessa teemojen sisältöjä (kts. Koulutusaiheiden sisältöjä) toteutetaan erikseen luokka-asteille 1.-2. sekä 3.-6. kohderyhmän tarpeen mukaan.
Työpajatyöskentelyssä käydään läpi erilaisia tarjolla olevia koodaustyökaluja ja robotteja. Koodauspaja on riippumaton palveluntarjoaja, joten tarjoamme neutraalin näkökulman esiteltäviin työkaluihin ja välineisiin.
Opetus toteutetaan käytännönläheisenä työpajatyöskentelynä. Tavoitteena on innostua kokeilemaan koodausta helpolla, hauskalla, visuaalisella ja konkreettisella tavalla.
Tavoitteet tiivistettynä
Ota yhteyttä, rakennetaan yhdessä sopiva yksittäinen koulutus tai koulutuskokonaisuus!
Koulutuksissa perehdytään koodauksen ja robotiikan työkaluihin, jotka soveltuvat alakoulun käyttöön, pelejä ja leikkejä unohtamatta.
Seuraavassa on esitetty keskeisimpien koulutusaiheiden sisältöjä, joita voidaan muokata ja painottaa tarpeen mukaan. Koulutustilaisuuden kesto voi olla puoli päivää tai koko päivä tai tarvittaessa useampi päivä, sopimuksen mukaan tai koululaisille suunnattua kerhotoimintaa.
Tämän osion sisältöä käydään läpi työpajatyyppisesti kohderyhmän tarpeen mukaan. Lisäksi on mahdollisuus tutustua oheismateriaaliin ja kokeilla toimintoja.
Tämän osion sisältöä käydään läpi työpajatyyppisesti kohderyhmän tarpeen mukaan. Lisäksi on mahdollisuus tutustua oheismateriaaliin ja kokeilla toimintoja.
Tässä osiossa käydään läpi koodaustyökalun ScratchJunior keskeisimpiä toimintoja ja koodataan.
Tässä osiossa käydään läpi koodaustyökalun Scratch keskeisimpiä toimintoja ja koodataan.
Tässä osiossa käydään läpi muutamien robottien toimintoja ja tehdään itse koodeja robottien ohjaamiseen.
Tässä osiossa käydään läpi muutamien robottien toimintoja ja tehdään itse koodeja robottien ohjaamiseen.